Praca z domu to ciężki kawałek chleba – wszędzie czają się rozpraszacze, a otoczenie może nie traktować poważnie osoby wykonującej „wolny zawód”. Dlatego tak ważne jest przeznaczenie osobnego pomieszczenia na domowe biuro, w którym każdy freelancer będzie mógł skupić się na zadaniach. W końcu – deadline nie śpi!
Odpowiednie biurko to podstawa
Powiedzmy sobie wprost – im większe tym lepiej. Niezależnie od tego czy będziemy potrzebowali przyjąć klienta i przedstawić mu nasze pomysły, czy po prostu zakopać się w opracowaniach, na małym biurku będzie to uciążliwe. Wybierzmy biurko cięższe, by nie przesuwało się przypadkiem w trakcie pracy, z dużą ilością szuflad – długopisy rozstawione na blacie nie tylko wyglądają nieestetycznie, ale też mogą nas rozpraszać.
Architekci, geodeci i osoby z pokrewnych zawodów mogą rozważyć opcję stołu kreślarskiego, a do tego dokupić (rozkładany lub nie) stolik pod laptopa.
Dbaj o swój kręgosłup
I kup odpowiednie, ergonomiczne krzesło. Zwróć uwagę, czy siedzenie podtrzymuje kręgosłup w odpowiedniej pozycji, jest wygodne i podtrzymuje szyję. Zagłówek nie może nam się wbijać w głowę, powinien także mieć opcję regulacji wysokości. Nie sugerujmy się ceną – często tanie meble mają większe możliwości regulacji niż droższe modele.
A co z drobiazgami?
Na dokumenty czy książki, które nie są nam potrzebne cały czas w pracy, wybierzmy solidną szafę lub komodę. Nic nie stoi na przeszkodzie by zakupić model na kółkach, co umożliwi nam jego łatwy transport i szybkie przemeblowanie w razie potrzeby.